Paslaugos

 

Susipažinkite su „Sodros“ patirtimi diegiant LEAN!

2017-07-26

Valstybės tarnybos departamentas kviečia įstaigas dalyvauti projekte „Mokomės vieni iš kitų“ ir dalytis gerąja patirtimi. Pristatome „Sodros“ patirtį diegiant savo veikloje LEAN metodiką.

Sprendimą savo procesų tobulinimui pritaikyti LEAN metodus „Sodra“ priėmė 2014-aisiais. Ir nors nemažai skeptikų sako, kad viešajame sektoriuje LEAN neveikia, visgi „Sodros“ patirtis rodo ką kita. Per tą laiką pavyko sumažinti ligos išmokos skyrimo ciklo trukmę, sutrumpinti klientų laukimo laiką skyriuose maždaug 20 proc. ir įgyvendinti nemažai kitų klientų bei darbuotojų laiką taupančių sprendimų. Pasitelkusi LEAN „Sodra“ nuo šių metų išplėtojo naudojamą veiklos rodiklių valdymo sistemą, kuri padeda kryptingai siekti strateginių tikslų, labai ankstyvoje stadijoje nustatyti problemas ir jas iš karto spręsti.

„Pagal LEAN, jei nori sukurti daugiau vertės su mažiau išteklių, reikia atrasti ir atsisakyti klientui vertės nekuriančių ir todėl nebūtinų procesų ir veiksmų, kurie pagal LEAN vadinami nuostoliais. Dažniausiai nuostolius lemia klaidos ir jų taisymas, nereikalingas laukimas, perteklinė kokybė, nebūtinos atsargos. Bet pats didžiausias nuostolis yra nepanaudotas darbuotojų kūrybiškumas, – pasakoja Mindaugas Sinkevičius, „Sodros“ direktorius. – Viešasis sektorius Lietuvoje – kaip, beje, ir privatusis – yra ne toks efektyvus, koks galėtų būti. Taip yra ne todėl, kad esam nepakankamai darbštūs, sąžiningi ar kad nenorime gerai dirbti, bet pirmiausia todėl, kad mūsų procesuose yra gerokai daugiau nuostolių ir mažiau klientams vertingo ir darbuotojams prasmingo darbo nei pažangiose užsienio šalyse.“

Pašnekovas sutinka, kad viešojo sektoriaus institucijoms šiek tiek sudėtingiau taikyti tokias veiklos organizavimo sistemas kaip LEAN. Verslas, pamatęs, kad kažkokie procesai neveikia, yra nereikalingi, gali lengva ranka jų atsisakyti. Valstybės institucijos yra suvaržytos teisinio reglamentavimo. Tačiau jos turi teisę inicijuoti teisės aktų pakeitimus – svarbu nepamiršti, kad mūsų visų tikslas yra tarnauti ne teisės aktams, o žmonėms.

Visą straipsnį skaitykite „Valstybės tarnybos aktualijose“ (p. 18).

Ir Jūs turite ką papasakoti, kuo pasidžiaugti? Rašykite mums info@vtd.lt.