Valstybės tarnybos departamente lankėsi neseniai veiklą pradėjusio Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro (NBFC) direktorius Antanas Matusa ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos Strateginių pokyčių grupės vyriausiasis projektų vadovas Dainius Kuncė, kurie susipažino su departamento sukurtos ir tvarkomos Valstybės tarnybos valdymo informacinės sistemos (VATIS) galimybėmis. NBFC nuo liepos 3 d. centralizuotai atliks 142 valstybės įstaigų buhalterinės apskaitos ir personalo administravimo funkcijas.
Susitikimo metu kalbėta, kaip VATIS naudojimas pasikeis įstaigų personalo administravimo specialistams perėjus dirbti į NBFC, kokių pakeitimų reiktų, kad personalo administravimas vyktų sklandžiai, ką dar būtų galima patobulinti.
Šiuo metu VATIS suteikia galimybę į el. erdvę perkelti daugumą personalo administravimo procesų. Kai kurie personalo valdymo žingsniai privalomai atliekami el. būdu, kai kurie – pagal įstaigų pasirinkimą. NBFC atstovai išreiškė norą ilgainiui visiškai atsisakyti popierinių personalo administravimo dokumentų.
VATIS, kurios tikslas – informacinių technologijų priemonėmis vykdyti viešojo administravimo įstaigų žmogiškųjų išteklių valdymą, veikia nuo 2002 m. Ji nuolat tobulinama, pildoma naujais funkcionalumais.
Moderni ir patogi sistema naudinga visiems įstaigų personalo valdymo procesų dalyviams: personalo administravimo specialistams, vadovams, valstybės tarnautojams, darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį, bei pretendentams į valstybės tarnybą. Ji taupo laiką, leidžia atsisakyti popierinių dokumentų, lengvai ir patogiai valdyti įstaigos personalo procesus. Kadangi joje kaupiami visi su tarnybos ir darbo santykiais susiję dokumentai, keičiant darbo vietą jų nebereikia teikti pakartotinai, o naujus dokumentus galima pildyti tiesiai sistemoje naudojantis daugybe parengtų šablonų.
Tai viena iš nedaugelio Europos šalių valstybiniame sektoriuje naudojamų tokio lygio ir apimties centralizuotų personalo valdymo sistemų.